perjantai 21. joulukuuta 2018

Kolme yötä...

...jouluun on!


Ja me Emännän kanssa otettiin minusta joulukuvia. Emäntä hyvin tyytyväisenä, kun sai peräti kolme otosta onnistumaan! Yleensä kylmyys hyydyttää puhelimen kameran ja jäädyttää näpit, ja/tai minä painelen niin kovaa, etten ole kuulemma edukseni kuvissa. No, nyt olin.



Minuutti sen jälkeen kun kuvat oli napattu, olin jo kadonnut navetan alle. Piti tutkia hiirten jäljet. Takaisin tultuani Emäntä huomasi, että olin onnistunut pääsemään tonttulakistani eroon... No, ei se haittaa. Kyllä se kesällä viimeistään jostain löytyy.



Kuten näette, lunta on! Saadaan valkea joulu, kenties, täällä etelässäkin! Tänään on siivottu ja päästy joulumielelle. Verannalla seisoo Kinkku. Mahtava möhkäle. Se kutsuu minun kuonoani puoleensa... Samassa paikassa säilytetään niin ikään piparkakkutaloamme! Kidutusta! Mutta ne ovat kuulemma molemmat siellä juurikin siksi, etten pääse niihin itse käsiksi, kun se ovi on aina kiinni.



On ihanaa huomenna painella kuusimetsään! Me Emännän kanssa ollaan jo katsastettu sopivat yksilöt. Mikki Mikittäjä saa omansa, ja minut kylään. On kivaa olla suosittu. Olen nyt ollut oikein urakalla tosi kilttinä, ja niinpä odotan suoranaista lahjatulvaa. Raporttia seuraa joulun jälkeen...



Näihin sanoihin ja tunnelmiin: TUNNELMALLISTA JA HERKULLISTA JOULUA toivottaen

- Tyyne ja henkilökuntansa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti