lauantai 14. heinäkuuta 2018

Pihalla ja kylillä

Hei heinäkuuta!

Onhan kuuma! Ja punkkeja. Emäntä testaa kookosöljyn vaikutusta minun avullani (ounou taas)... Toisin sanoen se on lukenut, että luomu-kookosöljyn haju saattaa hämätä punkkeja niin, etteivät ne tarraisi turkkiini. Sitä se nyt siis ensin lämmittää käsissään ja sitten silittelee minut päästä varpaisiin. UUF. Raportoimme, kunhan näemme, onko siitä hyötyä.




Mainiot Naapurimme kutsuivat meidät mökilleen ja me mentiin riemusta kiljuen. Minä ja Ransu hiipattiin peräkanaa ja Emäntien riesaksi ajettiin niiden mökkinaapuritkin yhteistuumin "meidän tontilta" pois... Ransu myös esitteli minulle, missä sen Isäntä, elikä Ihan Paras Herkkuystäväni Pertti, jemmaa koiranherkkujaan. Ja eikös vaan saatu niitä vähän maistaakin. Saatiin me.



Parhaillaan meillä on täällä meneillään vuotuinen pihaviikko. Isäntäväki jo nauraa itselleen, että on se onni, että kerran vuodessa sentään iskee tarve alkaa hoitaa pihaa. Isäntäkin on ihan messissä saatuaan vuokrata pikkukaivurin ja siellä se nyt kaivaa. Ei taida lopettaa, ennenkuin tulee pimeää... Eikä nyt taida vielä kovin pimeää edes tulla, heinäkuun puolivälissä sentään vasta mennään. Suomen kesä.


   

Minä toimin aina välillä Työnjohtajana, mutta en mä sentään koko päivää jaksa tuota touhua katsella. Hitsin tylsää... Niinpä välillä makailin auringossa, välillä pyysin päästä sisälle koisimaan. Lataan nyt akkuja, kohta on kuitenkin taas tiedossa jotain sutinaa. Tunnen noi tyypit jo ja niitten meiningin. 

Nautitaan kesästä! Otetaan toinenkin herkku, ja mietitään vaan kivoja. Minä suuntaan ovesta päästyäni välittömästi meidän mansikkamaalle ja nappaan marjat puskista. Emäntä on jo luovuttanut... Se hiippasi mansikoista taistelemisen sijaan viimeksi hiljaa jonnekin sivummalle ja minä tietysti perässä, niin arvatkaa, mitä se teki? Söi mustikoita! Eli nyt minä sitten tiedän senkin paikan. Kaamea kisa, että kumpi ehtii ensin, ja kumpaan paikkaan... 


Ei vaiskaan, oikeesti me ollaan hyvinkin hellämielisiä toisiamme kohtaan, eikä oo kinasteltukaan pitkiin aikoihin. Se on se kesä. Pitäkäähän tekin hyvää huolta itsestänne ja toisistanne. Parasta heinäkuun jatkoa toivotellen mansikkasuunne,

Tyyne  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti